Wij stellen ons graag aan je voor!

 
 
Mieke Verhaegh

Mieke Verhaegh

Mieke Verhaegh

Mieke Verhaegh, adviseur en founder van Trias BV, is voorzitter van de Commissie Innovatie van Ondernemend Venlo. Vanuit haar werkzaamheden heeft ze veel ervaring in het ondersteunen van individuele bedrijven bij innovatie.

Vanuit Ondernemend Venlo wil Mieke innovatie promoten bij bestaande bedrijven. Bedrijven lopen tegen dezelfde uitdagingen aan wat innovatie betreft, het is efficiënt om processen zodanig te organiseren dat niet ieder bedrijf zelf het wiel hoeft uit te vinden. Een voorbeeld is het opstarten van een pilot in Industriepark Noorderpoort voor het onderwerp Verduurzaming Bedrijventerreinen. Ander aandachtspunt is de verbinding met innovatie inspanningen die door overheden geleverd worden. Hier ontbreekt nog te vaak de verbinding met de ondernemerskracht van bestaande bedrijven en vooral met het MKB.


Vivienne Curvers-Donné

Vivienne (1972) is mede-oprichter en zakelijk directeur van /LAB. Vivienne is een dienstverlener in hart en nieren en vertaalt haar kennis en ervaring hierover naar welke branche dan ook. Haar opleiding genoot ze aan de Hoge Hotelschool Den Haag. Na een carrière bij congresontwikkelaar Euroforum ontwikkelde ze het concept van Hotel Puur en was tien jaar eigenaar van dit hotel in Venlo.

Vivienne is commercieel, ervaren en pragmatisch en weet als geen ander mensen te enthousiasmeren voor design thinking. Met haar bedrijf /LAB service & experience design helpt ze sinds 2013 organisaties met het vinden van de juiste oplossingen met behulp van design thinking.

Hoe /LAB zich onderscheidt van traditionele consultants? Onze methodieken zijn anders, maar onze doelstellingen exact hetzelfde. Als service design bureau geloven wij in de kracht van het begrijpen van de eindklant in plaats van het duiken in spreadsheets. Wij analyseren graag het complete plaatje, in plaats van te reageren op slecht één stukje van de puzzel en wij betrekken álle stakeholders in plaats van alleen de directie. Wij maken geen complexe en ongrijpbare business cases, maar testen nieuwe ideeën en schaven ze gaandeweg bij. Deze methodiek zorgt ervoor dat organisaties, diensten en producten daadwerkelijk aansluiten bij de bewuste en onbewuste wensen van de klant en leidt tot effectievere bedrijfsprocessen en de beste klantbeleving.

Vivienne curvers-Donne

Vivienne curvers-Donne


Steffie Hoeijmakers

Steffie Hoeijmakers

Steffie Hoeijmakers

Steffie is marketingstrateeg en eigenaar van mi68 waardecreatie & leiderschap. Ze heeft ruim 7 jaar ervaring in het adviseren van uiteenlopende organisaties bij complexe marketing- en communicatievraagstukken. Hierbij probeert zij constant de link te leggen tussen praktijk en de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van strategie.

mi68 waardecreatie & leiderschap is gespecialiseerd in organisatie-, marketing-, en communicatiestrategie. We zorgen voor een onderscheidende strategie, branding en de executie ervan. Zodat we niet alleen waarde creëren voor de klant, maar ook leiderschap ontwikkelen in de organisatie. Alleen dan kan een organisatie duurzaam beter presteren. Hiervoor zetten we wetenschap, innovatie en creativiteit in.

Steffie heeft de Master Internationale Bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen afgerond. Om vernieuwend te kunnen blijven volgt zij momenteel de Executive MBA van TIAS (de business school van Tilburg University). In 2014 is Steffie uitgeroepen tot Young Professional of the Year en in 2015 stond ze in de finale van CommunicatieTalent van het jaar Nederland.

Vrouwenemancipatie ligt Steffie na aan het hart. Daarom is zij nu ruim 7 jaar voorzitter van Stichting Topvrouwen Limburg, waar ze aandacht vraagt voor de waardevolle toevoegingen van vrouwen in topfuncties en om inspirerende topvrouwen in de schijnwerpers zetten. Daarnaast zit ze in de Raad van Toezicht van Omroep Venlo.


John Geurts

John Geurts

John Geurts

John Geurts (1963) heeft veel internationale ervaring in ondernemen. Opgedaan in diverse sectoren als machinebouw, groothandel en agrofood. Nu als Algemeen Directeur bij Nijsen-Granico, een onderneming dat rest- en zijstromen van de voedingsmiddelenindustrie omzet naar duurzame circulaire diervoederconcepten om (dierlijke) voedselketens te verduurzamen.

Daarnaast is John medeoprichter van Yookr dat ondernemingen ondersteunt om de mogelijkheden van Internet-of Things (IoT) naar hun eigen strategie te vertalen en vandaag al met toepassingen te beginnen.

John zijn persoonlijke passie heeft hij ondergebracht in zijn onderneming Business Biology. De “nieuwe zakelijkheid” die ontstaat door allerlei innovaties en die invloed hebben op bestaande business en verdienmodellen niet alleen diep te begrijpen maar ook te gebruiken om ondernemingen in deze regio te ondersteunen daarop in te spelen.

Hij wil als lid van de Innovatiecommissie vanuit zijn persoonlijke passie voor innovatie, strategie en kansen benutten, mee bijdragen aan een toekomstbestendige ondernemende regio.

Naast nieuwsgierig is John ook leergierig. Hij heeft gestudeerd aan de Universiteit van Maastricht (Registercontroller), Universiteit van Tilburg (TIAS, Master Business Valuation), Nijenrode Business Universiteit (Sales Management) en HBO (Informatica). Een breed zakelijk interessegebied voor innovatie maar wel gestoeld op een goede strategie, onderbouwd en waarde gedreven.


Johan van de louw - Directeur commercie Rabobank Venlo e.o.

Johan van de louw - Directeur commercie Rabobank Venlo e.o.

Johan van de Louw

Dat het nu goed gaat met het MKB is mooi, maar we moeten ook anticiperen op de toekomst. Uit recente cijfers blijkt dat bijna 90% van het MKB moeite heeft structureel te groeien. Ook dwingt de snel veranderende wereld ondernemers om hun businessmodel te stroomlijnen en hun organisatie wendbaar te maken. Het realiseren van een groei mindset en vernieuwing is noodzakelijk om een toekomstbestendig MKB te creëren. Dat vraagt om vernieuwing. En vernieuwen is lastig. 61% van de ondernemers zegt te willen vernieuwen maar het gebeurt niet of onvoldoende. Geen tijd, geen geld, niet weten hoe of andere redenen. Dat is een risico voor dé banenmotor van Nederland. Want 1% krimp zorgt al voor 30.000 minder banen.

Ondernemend Venlo heeft een belangrijke positie en behartigt de belangen van meer dan 1250 bedrijven in de gemeente Venlo. De commissie Innovatie staat voor een gezond en duurzaam bedrijfsleven. Ik ben trots dat ik lid ben van deze commissie. Al meer dan 20 jaar stimuleer ik ondernemers om gezond te groeien. Daarom lever ik graag een bijdrage aan het stimuleren van innovatie in onze regio. Als Rabobank zetten we hierbij onze kennis, ons netwerk en financieringsmogelijkheden in. Dichtbij en vanuit de overtuiging dat je samen meer bereikt.

Contact? Stuur me een bericht via LinkedIn of per mail.


Bart Verlegh

Bart Verlegh

Bart Verlegh

Bart is strateeg, innovator en directeur-eigenaar van Bluehub BV. Bluehub is ontstaan vanuit het inzicht dat samen ondernemen, het aanleggen en ontplooien van de juiste netwerken en het leveren van excellente kwaliteit leidt tot innovatieve groei bij bedrijven. Innovatieve groei staat weer voor duurzaamheid, sociale innovatie en technologisch gedreven. En dat altijd met een businesscase. Binnen deze krachtenvelden voelt Bart zich als een vis in het water; ondernemers helpen hun strategie te herijken, de ROI van hun innovatie en innovatieprocessen te verhogen en gezamenlijk te gaan voor groei.

Vanuit het doel om vanuit de innovatiecommissie van Ondernemend Venlo innovatie binnen het Venlose bedrijfsleven te versterken, richt Bart zich binnen de commissie op het verbinden van de juiste netwerken, bedrijven en mensen. Door experts en ondernemers op een professionele manier met elkaar te laten botsen ontstaan nieuwe inzichten. Of beter gezegd: ontstaat innovatie.

Het in de volle breedte versterken van regio Venlo is daarnaast een van Bart zijn centrale drijfveren. In 2013 gaf Bart de Venlolezing over het boeien en binden van young professinoals aan gemeente Venlo. Daarnaast is hij initiatiefnemer van TEDxVenlo, dat in 2018 voor alweer de vijfde keer georganiseerd werd. Tot slot is hij mede-oprichter van Innoveins en kartrekker van Open Brains.


Ward Verkuylen

Ward Verkuylen

Ward Verkuylen

Ward (programmadirecteur Klant3.0 bij VieCuri Medisch Centrum) heeft bij diverse bedrijven een commerciële rol gehad in een niet-commerciële omgeving (Connexxion, gemeente Nijmegen, Regionaal Werkbedrijf Zwolle en Radboudumc). Hij keerde enkele jaren geleden terug naar zijn geboortestad Venlo om aan de slag te gaan bij topklinisch ziekenhuis VieCuri. Hij verzorgt daar de portefeuille marketing, communicatie en verkoop.

Zijn overtuiging dat luisteren naar de ervaringen van eindconsumenten de beste inspiratie voor een betere dienstverlening is, brengt hij bij VieCuri opnieuw in de praktijk. Onder het motto “Álles mét de patiënt” worden patiëntervaringen vertaald naar nieuwe zorgprocessen en zorgproducten. De feedback van huisartsen wordt dagelijks opgehaald en gebruikt voor een betere samenwerking en communicatie tussen huisarts en ziekenhuis. En de programma’s van zorgverzekeraars neemt hij meer dan serieus om zijn VieCuri beter aan te laten sluiten bij wat er maatschappelijk van het ziekenhuis mag worden verwacht.

De aansluiting met Ondernemend Venlo - en in het bijzonder het team innovatie - was vlot gevonden. Bij VieCuri werken vele specialisten dagelijks aan het vernieuwen van de zorg. Om de zorgvraag van patiënten beter te kunnen diagnosticeren, om betere gezondheidsresultaten te boeken en om effectiever met patiënten te communiceren. Een sprekend voorbeeld daarvan is de Regionale Digitale Zorgvisie die VieCuri samen met een aantal transmurale zorgpartners ontwikkelde. Die visie kan het verschil gaan maken, mits deze wordt uitgerold in goede samenwerking met patiënten, verwijzers, zorgverzekeraars, overheden en het bedrijfsleven: zie daar het partnership van VieCuri met Ondernemend Venlo en zijn leden.